Uselt

Vad har hänt?

Måndag försökte jag köra 2×5 st backintervaller men det kändes segt så jag körde bara fem.

I tisdags hann jag inte med på fartlekspasset utan jag körde lite halvhjärtat på några stigar. Jag fick ett KOM men tekniken är nästan lika kass som kroppen just nu.

I onsdags vilade jag. Jag ville träna men jag hann helt enkelt inte.

I dag hade jag hoppats på minst 3 h skogsdistans. Tyvärr var det vått och halt i terrängen och på en av de första stigarna gjorde jag en sned OTB, slog högerknät stenhårt i styret och jag hamnade till sist i lingonriset. Smärtan var enorm men efter att jag gråtit en skvätt försökte jag fortsätta, fast besluten att få mina 3 h distans. Tyvärr blev smärtan bara värre och värre och efter en stund kunde jag inte trycka på eller ens stå upp vilket gjorde hela verksamheten omöjlig. Förutom att jag fick avbryta passet betyder det här att lördagens träningstävling i Seinäjoki känns lite osäker. Men slag mot knät har jag upplevt förr och oberoende av den initiala smärtan kan styvheten hålla i sig allt från någon timme till en vecka. Jag hoppas givetvis på det första alternativet. 

Kommentera

