Lördagsgodis

image

Jag var familjefar nästan hela dagen men mot kvällen hann jag med en liten runda i alla fall. Som vanligt velade jag mellan landsväg och skog men eftersom jag cyklade mtb i fredags valde jag att göra det igdn och kalla det för ett block. Det låter ju proffsigt.

Föret i skogen är allt mellan helvete och himmel. Leran, och vattnet, är ganska dominerande på många platser. Det gör att framfarten är något begränsad men jag hittade i alla fall en del hyfsade stigar. Tommys nya stigar tycker jag om på våren. De är tekniska på många olika sätt och fräschar upp tekniken på ett bra sätt. Jag körde dem från Lövbackahållet denna gång. Den första är för våt just nu för att vara riktigt rolig och den andra är på gränsen till omöjlig för mig just nu. Jag brukar klara den med en avstigning (aldrig klarat hela någonsin) men den här gången blev det fyra eller fem stopp. Men inför den tredje (som är min favorit) hade jag tydligen hittat lite flyt för där blev det PB med hela en (1) sekund trots möte med en fritt springande schäferhund (allvarligt: ska inte hundar hållas kopplade åtminstone på våren?) och tillhörande vandrare. Det blev bra flyt helt enkelt. Sen är jag över 20 sekunder från KOM men det gör inte så mycket.

I dag är det morsdag och då hinner jag inte alls med cykling. Men jag tänkte köra lite core och yoga och sånt hemma på hallgolvet och sen tar jag nya tag i morgon igen. 

Kommentera

