Årets första fartlek

image

Ovanligt sen premiär för gängets fartlekspass blev det i år men nu är vi i gång i alla fall. Lite ringrostig känner jag mig men farten var ändå hyfsad. Jag höll tillbaka lite för kroppen brukar inte direkt älska årets första utomhusmaxningar med pollenchock. Jämfört med de bästa tiderna gick det långsamt men vi valde att köra belgiskt i början på de två första vilket alltid drar ner farten lite. Värnmanbacken hade jag kunnat dra 4-5 sekunder snabbare om jag insett vilka bra backben jag hade.

I dag borde jag väl cykla men jag tror jag är lat och kvitterar ut veckans andra vilodag redan på en onsdag. Jag tror jag ska tvätta fönster.

Kommentera

