På den elfte dagen

image

I går var jag bitter och trött men glömde bort att singla slant om huruvida jag ska lägga av med all sorts cykling. Det var kanske bra det för i dag var det superskoj igen. Jag skyller alltså på trainern.

Det blev två timmar landsväg före frukosten. Benen var kvar i sängen först halvtimmen men sen flöt det på bra. Tempot höll jag ner förstås och visst kom hungern till sist men tack vare att jag åt som en gris i går fanns det glykogen att ösa av. Förutom glykogen fanns det hinkvis med pollen i luften för när jag kom hem lät jag igen som Leonard Cohen (som i låten Chelsea Hotel). Men det är inget som påverkar själva cyklandet utan det bidrar bara till min dragningskraft.

I dag ska det firas Valborgsmässoafton/Vappen/Vappu och familjefar som jag är blir det hämtpizza hos några vänner. Sen i morgon tänkte jag cykla igen – har ni hört hur galet det låter?!

Kommentera

