På den tredje dagen

image

Det här var lite bättre. Jag fick verkligen ta i, men det gick! En sjua på strax över ftp, en femma kring 345 watt,en trea på 365 och en tvåa på 385. Det var inget som gör någon mörkrädd och avundsjuk men hyfsat är det i alla fall. Men det fanns ingen OOOOMMPFHH! i kroppen så det finns ingen orsak att jubla heller. Jag höll ihop det trots maximal tröghet och det gör att jag förtjänar medalj av kungen.

En del har frågat om mitt träningsläger på hemmaplan som jag brukar ställa till med när de lyckligt lottade i livet är på Mallorca och äter apelsinskivor med kanel. I år blir det inget läger på samma sätt som tidigare. Jag har som mål att träna 12 dagar på raken men jag kommer inte att schemalägga något utan jag kör enligt de normala torgtiderna och fyller sen ut med eget program. Jämfört med tidigare år blir det fler intervaller och helt enkelt tuffare. Sen om det är rätt väg att gå vet jag inte men om jag skulle fortsätta att göra samma sak och förvänta mig ett bättre resultat vore jag verkligen korkad. Därför testar jag något nytt. De tre första dagarna är avverkade och hittills har jag katastrofkänsa i kroppen men då kan det ju bara bli bättre.

Kommentera

