Bästbästbäst

image

Det går inte att ta fina bilder av en cykel i en tvättstuga. Men nog om det och mer om de 30 minuter jag spenderade där i morse. Jag tänkte att det är bättre än inget men efter några minuter var det över 25 grader varmt och ingen fläkt hade jag heller. Det blev alltså ett innehållslöst pass där jag bara försökte hålla igång benen tills bättre dagar kommer och kanske jag brände 200 kalorier och stoppade fetman en aning. Skitpass alltså. Sen gjorde jag 15 minuter core, duschade och tog tag i dagen.

Det är ingen höjdare att vara utan fru ens för fyra dagar. Förutom det uppenbara (jag har färre möjligheter att träna) är det också relativt tråkigt. Efter att jag har gjort alla hushållssysslor helt ensam (mat, sängar, mat, städa, plocka, mat, ute, till butiken) blir jag uttråkad och då vill jag kanske se en dokumentär om Auschwitz på Netflix men nej då ska barnen se Pippi för femmiljonte gången och när jag lagt i gång Pippi ser de tre minuter på sopan Pippi före de går in i sina rum och plockar fram alla leksaker och sen är det kväll och snart är det måndag igen.

Men annars är det en bra helg. Fint när man får umgås med sina barn och så.

2 thoughts on “Bästbästbäst

  1. MrL skriver:

    Tipps !! Logga in på t.ex Strava och kolla hur alla pedkompisar härjar längs vägar, stigar och skidspår i nejden. Är det tråkigt kan du också syna närmare hur andra cyklister från byarna nöter asfalt på Mallorca. Du är ju ändå lyckligt lottad som har ett badrum att cykla i.

Kommentera

