Påskens betyg

image

Bilden stal jag av Piia.

Här i Finland ger vi inte bara barnen betyg utan vi betygsätter också högtider. Den här påsken för 7+. Jag hade som mål att träna fokuserat med viss mängd. Tyvärr måste jag säga att det inte blev ett enda pass som var över tre timmar och det är inte riktigt som jag hade hoppats. Men. Förutom lite core och yoga och sånt har jag cykeltränat varje dag. Ett pass på trainern med nior över tröskel blev det men i övrigt rundor kring 2 h 30 min. Formen känns inte superstabil direkt men den är utvecklingsbar. Det är i alla fall härligt att kunna cykla utan dubbdäck. Alldeles säkert kommer det någon kallare period ännu i vår men jag har valt att avsluta dubbdäckssäsongen. Om det blir snökaos väljer jag trainern i stället för att rassla runt med dubbdäck.

I morgon ska jag spela rinkbandy och sen väntar en utmanande vecka träningsmässigt. Frun ska till Berlin på långhelg och jag ska försöka överleva med barnen och hinna träna lite. Min gissning är att det blir fokus på ordet ”lite”.

Kommentera

