Fotokonst och påskstädning

image

Påsklovet är här. Jag har städat huset och senare i dag ska jag cykla lite, även om jag är så förbaskat stel i höften och ena benet är kass. Jag orkar verkligen inte gnälla på om skador/fysiska problem men det är ibland så illa att jag funderar på att inte tävla i sommar. Men jag skjuter det åt sidan, försöker åtgärda det på olika sätt (med måttlig framgång) och fokuserar på annat.

I veckan har jag tränat lite. Inte jättemycket men lite core, lite hip stretch yoga, ett långt trainerpass med sweet spot och i går ett försök på ett intervallpass som jag inte klarat av ännu i vinter. Det låter dramatiskt men det här var bara andra eller kanske tredje försöket och i går hade jag stumma ben av sweet spot och dessutom körde det ihop sig på jobbet så jag hann inte äta lunch och när kvällen kom fanns det ingen turbo kvar.

Men som sagt; i dag ska jag cykla utomhus. Målet för påsken är att försöka träna mest ute och lite längre och lugna pass. Sen efter påsken hoppas jag att landsvägscyklingen kan börja samtidigt som jag planerar att köra ett litet avslutande intervallblock på trainern.

Kommentera

