Vasaloppet 2017

image

Nu satsas det för fullt här. I dag skidade jag 42 km vilket är med ca 15 km marginal det längsta jag någonsin skidat. Tempot var lågt men det var bara en strategi för att inför 2017 invagga Dahl, Aukland och gänget i säkerhet.

Sen visade det sig att det hade cyklats också (men inte jag då förstås). Eftersom jag tjatat om att det inte cyklas nuförtiden utan bara skidas en massa så var jag pedagogisk och valde att visa med exempel hur man inte ska göra.

I morgon börjar allvaret med jobb och då får jag se vad det leder till. Det som är fint med mitt arbetsschema från och med nu fram till sommaren är mina korta torsdagar. Varje torsdag borde jag ha möjlighet att sätta mig på cykelsadeln klockan 11. Detta betyder att jag hoppas på fint väder varje torsdag cirka 12 veckor framöver. Jag är lite osäker på hur jag förvaltar detta på bästa sätt, kanske ett extra distanspass helt enkelt?

Kommentera

