Tävlingar 2016

Jag vet som vanligt inte hur långt energin räcker när det är dags, men när jag tittade i tävlingskalandern hittade jag följande tävlingar som verkade intressanta (och inom rimligt avstånd).
image

11.6 Laajavuori XCM Jyväskylä

18.6 Pyssymäki XCM Nivala

2.7 Tahko MTB 120 km

16.7 Cycli XCO Seinäjoki

17.7 Cycli XCM Seinäjoki

24.7 FM XCO Vanda

6.8 Jämi MTB

20.8 Rokua MTB XCM

27.8 FM XCM MTB Green Race Marathon Taivassalo

Alla ovanstående kommer jag givetvis inte att hinna/orka med. Dessutom kostar det ju en hel del att delta och ta sig till och från alla tävlingar och med nollbudget och inga samarbetsavtal att snacka om rent ekonomiskt så känns det inte som någon idé att drömma om alla dessa starter.

T.ex. kör jag knappast både 11.6 och 18.6. Inte heller startar jag både 16.7 och 17.7. Dessutom vet jag inte om jag vill köra ända till Vanda för att köra FM i XCO (delvis för att jag är för kass i XCO). Däremot…vill jag prestera på FM i XCM 27.8 vore det bra med en tävling 20.8.

Sen vet jag heller inte hur jag gör med Jämi MTB. Om jag kör FM 24.7 blir det knappast Jämi, men kör jag Jämi blir det troligtvis med fokus mot FM 27.8.

Sen finns det ju lokala lopp också. Den lokala vårklassikern PP Runt ska jag cykla, men i övrigt kommer jag inte att starta i ett enda motionslopp på landsväg. Jag har inte hört något om de lokala loppen Brahe MTB, Fäbodaloppet och Nykarleby MTB Marathon men om de ordnas blir det troligen start i dem alla.

Sen hur det blir i september får jag se. Jag ska på en familje-/släktresa till Mallorca 10-17.9 och om jag hinner träna lite under den veckan tar jag sikte på Botnia MTB 24.9 och till sist förstås vinst i Sju Sjöar MTB 2016. Men på Mallorca blir det främst fokus på sol och bad så risken är stor är att jag kommer från Mallorca brun och rund.

Kommentera

