”Sportlov”

image

När jag är ledig på sportlov förväntar sig ju min omgivning att jag troligtvis kommer att träna som en tok. Men så enkelt går det inte för barnen är ju också lediga. Det betyder att jag i stort sett tränar sämre under den här veckan än normalt. Någon gång i november hade jag planerat att jag skulle köra mängd den här veckan men det var lite dumt tänkt. I dag t.ex. fanns det bara en chans att träna: före frukost. Efter detta skulle barnen skida, frun sen i jobb och så vidare. Jag är inget stort fan av träning före frukost (eller nåja: jag drack ett glas vatten) men så är jag inget stort fan av utebliven träning på grund undanflykter heller. Det blev nu bara lite sweet spot men med tröga morgonben var det ändå en utmaning.

Vandringsleden hägrar lite och sen vill jag nog cykla utomhus i något skede ännu denna vecka. Det blir givetvis solo för att hitta cyklister i den här stan första veckan i mars är verkligen inte lätt. Av respekt för sporten räknar jag inte skidåkning som cykelträning. Ni läste det här först.

Kommentera

