Tillbaka till rötterna (dvs vildmarken)

Mor min skötte barnen och jag hann ut en sväng i solljus. I solljus! Vilken lyx.

image

Soligt och fint var det men sen blåste det en del vilket fick mig att…

A. Känna mig svag i motvind.
B. Känna mig hyfsad i medvind.

Ni förstår att jag inte blev så mycket klokare, men ganska skönt var det i alla fall.

Sen satt jag där och både hoppades och tror att jag kunde vara mer betjänt av en hardtail på vintern. Eller? För den här vintercykeln är verkligen ingen fröjd på grusvägsrundor.

image

Jag får se vad som händer. Billiga hardtailramar finns det men sen står jag kanske där och hatar hardtailen sen på skogsrundorna. Ett alternativ vore att ha något i stil med följande:

1. En landsvägscykel.
2. En mtb för sommar-/tävlingsbruk (som skulle användas flitigare, för varför ”spara” på en mtb in absurdum?).
3. En hardtail för vinterrundor och grusväg.

Jag vet helt enkelt inte. Vad tycker ni är den perfekta samlingen?

2 thoughts on “Tillbaka till rötterna (dvs vildmarken)

Kommentera

