Ich bin ein vesil, ein mes, ein bekvämlighetsjunkie

Jag hade flera val i dag.

En möjlighet var att skida ensam vid Piehi. Det gjorde jag inte och det visade sig vara rätt val för det visade sig vara opreparerade spår och 5 cm nysnö. Enligt rapporter på Instagram.

En möjlighet var att skida med ett litet gäng i Larsmo. Det var lockande men eftersom föret för skidåkning var sisådär kände jag inte för att lägga tid på att sitta i bilen en del av träningstiden.

Jag hade också kunnat cykla utomhus men så var det 5 cm nysnö och oplogat och även om det är episkt att kunna visa upp bilder av eländiga förhållanden valde jag bekvämlighetsalternativet dvs trainern. Jag trampade där i drygt tre timmar. Det var väl inte så jätteroligt men det blev ett koncentrerat cykelpass och helt ok träning. Men en del av mig tycker att jag borde ha satsat på utomhusaktivitet. Men distans går lättare med sällskap men det är lite ont om cyklister som vill starta distanspass kl 9 på söndagsmorgnar just nu.

Kommentera

