Fredag

I morse när jag vaknade såg jag att frun hade återvänt från sin resa vilket lyfte mitt humör ett par snäpp. Det betyder att det blir ett trainerpass i kväll. Jag tänkte försöka ta livet av mig helt och hållet och köra ettor följt av femmor eller något liknande. 

Till frukost åt jag musli och en halv smörgås och drack ett glas apelsinjuice till. Jag brukar ju äta gröt men eftersom frun har grötreceptet och stod i duschen när jag var reda att börja äta så blev det just musli. 
Nu går jag händelserna i förväg för jag klädde ju på mig också och valde jeans, en mörklblå t-shirt från Rapha och en tröja från samma firma. Bekvämt och ledigt hade jag som ledord. 

Före jag åt maten hämtade jag också tidningen och läste den snabbt före jag bäddade barnens sängar. Barnen, ja…de var ju glada att deras mamma var hemma. Det yngre barnet brukar alltid äta gröt på dagis men eftersom frun skulle besöka dagis från morgonen på grund av något slags vändagskaffe beslöt vi att vi alla äter hemma. Jag hade ju fått i uppgift att jag skulle meddela dagispersonalen om detta arrangemang redan i går men det hade jag glömt. Jag kom på det när jag stod i duschen men frun tyckte att det inte var så viktigt att meddela det så får se hur det gick nu sen. Det kan ju ha gått hur som helst. 

Det äldre barnet förde jag i alla fall till skolan. Det hade kommit en massa snö under natten så föret var ganska dåligt, men Ford Focus är en ganska spårsäker bil så jag kom till jobbet utan dramatik. Eller nästan: tanken var nästan tom så jag blev tvungen att tanka före jag kom till jobbet. Men det kändes lyxigt att kunna tanka bara 500 meter från jobbet. Tänk vad lyckligt lottad man är. 

Sen kan jag inte berätta så mycket om jobbet men jag har haft en ganska bra dag. Gårdagen var alltför stressig, men i dag har jag fått ta det lite lugnare. Skönt att kunna ha det så på en fredag! 

Efter jobbdagen hämtade jag det äldre barnet. Varför inte båda kanske ni funderar? Nå, det äldre vill inte gå en massa i matbutiker så därför hämtade jag henne snabbt och sen gick vi snabbt in i en butik och köpte godis. Hon tycker om godis. Det gör jag också förstås men det är en passion som jag lagt på hyllan och nu har jag inte ätit godis på drygt 19 månader. Jag tror förresten att hon köpte godis för 1 euro 67 cent. Jag betalade förstås och som vanligt betalade jag med bankkort för det är så jag föredrar att göra det. Jag tycker inte om kontanter och jag har heller inte fack för småpengar i min plånbok. Min plånbok ja…den köpte jag när jag och mina fru var på bröllopsresa till New York. Det är väldigt förutsägbart att säga det men oj vad jag älskar den staden. Dit vill jag resa igen, gärna med barnen när de blir äldre.

När vi kom hem ville godisbarnet se lite på Netflix och jag är ju god och lite slapphänt så hon fick göra det. Efter att jag satt i gång en film åt henne började jag söka efter en lämplig klädsel inför kvällens trainerpass. Jag hoppas hinna nu före frun kommer hem från matbutiken med det yngre barnet. 

Där är jag nu, förväntansfull och förhoppningsfull. Benen är kaoz efter styrkepasset i går men jag får hoppas det lossnar en bit in i passet. 

Kommentera

