Sämsta veckan någonsin

Jag har haft en vecka som man kunde skriva en countrylåt om. 
Någonstans började allt när jag corade och yogade på måndag kväll. Jag kände mig kraftlös vilket fortsatte på tisdagens rinkbandy där jag var orkeslös. Sen kände jag mig lätt muskelöm hela onsdagen vilket indikerade förkylning, men eftersom jag var symptomfri på kvällen rullade jag trainer en timme men gjorde det extremt lugnt. Följande dag var jag fortfarande hängig (ni vet som män blir när de blir förkylda) men fortfarande med helt ok näsa och hals och ingen stegring. Jag tyckte väl att ett gympass kunde pigga upp men det blev ett helt värdelöst pass. Sen när jag kom hem fick jag världens huvudvärk och lite illamående. Jag somnade som ett litet barn på vardagsrumsmattan kl 21.15. Detta följdes upp av att ena dottern började spy i sängen kl 03.45 på fredagsmorgonen. Ni som inte ännu har barn ska veta att det hör till med att man måste duscha bort spyor upp barnfrisyrer mitt i natten. Det är skitkul kan jag meddela. 

Men denna natt funkade som en dos HTFU tydligen för i dag har jag känt mig lite bättre, dvs inga förkylningssymptom. I stället har jag varit som en zombie i koma, men sånt är man ju van vid sen spädbarnsåren. Så kanske jag duckade förkylningspilarna och siktar in mig på lite kaskadspyende i stället? Man kan ju alltid hoppas. Magsjuka går snabbt om, drar ner formen mindre än förkylningar och gör gott för strandkroppen. 

Det som är otroligt är ju själva träningen, alltså att jag klarat av att träna. Det har ju varit skitdålig kvalitet, men jag har i alla fall gjort någonting. Nu ska jag bege mig ut i förrådet och trampa lätt 30 minuter för att skölja ur benen och sen hoppas jag på att jag är fullt kry i morgon. Jag får nog sänka ribban lite i helgen men kanske något kort skidpass och kanske ett lätt cykelpass utomhus skulle duga. Storverken vad gäller intensitet och distans får vänta lite. 

Kommentera

