Fel man på fel plats?

image

Ser ni mig? Jag är tillbaka i gymmet och jag är svag igen. Men det gör inget. För ni vet ju att det blir bättre och jag vet det och alla vet det. Men det finns ändå ett tvivel i mitt bröst om det här med gymträning är värd tiden jag lägger ner. Ok, jag lägger bara ner cirka 2 x 45 minuter per vecka och jag kan göra det under arbetsdagen och jag orkar oftast träna något lätt konditionsaktigt kvällstid om jag har motivationen men ÄNDÅ.

Jag tittade igenom mina pass på Trainerroad och jag kunde konstatera att jag på en månad har gått fram hyfsat. Ja, ni förstår: watten kring ftp känns allt lättare och detta kan bero på bättre form eller för lågt tryck i bakdäcket.

Jag vägde mig i morse. Mina 187 cm väger plötsligt 77,2 kg. Det är ingen katastrof men heller inte en vikt jag vill ha till sommaren. 1-2 kg mindre  brukar jag väga på somrarna men å andra sidan: det är långt till sommaren. Dessutom har ju gymträningen biffat till mig rent otroligt och proteinshakes binder väl vätska kanske?

Kolfiberhjulen jag köpte är fina. Men de är väldigt svarta och de saknar helt tecknade områden. Detta sagt som en parentes.

Nu är det vinter för snö börjar vi ha tillräckligt av. Snön fyller stigarna och gör skogscyklingen omöjlig. Men jag har ju ett par fina skidor som jag borde använda. Om det inte blir svinkallt i helgen blir det kanske skidpremiär. Men nu ser det ut att bli svinkallt och då får det bli 1 h trainer i dag fredag, 2 h på lördag och 3 h på söndag. Det gäller alltså att ladda upp med pannbenspizza i kväll.

Kommentera

