Fint vinterväder—> tränar inomhus

image

Det var fint väder i dag när hela familjen for ner på sjön för att leka konståkning. Frun min där på bild stod på skridskor för första gången på 20 år. Dessutom var det första gången någonsin på hockeyskridskor. Inga talangcoacher från NHL ringde (det är ju söndag) men jag måste erkänna att hon var duktig trots den sporadiska träningen.

Nu ser ju detta ut som en idyll och det är ju fint med toppenis cirka 40 meter från vår tomt men i sanningens namn var det svinkallt ute på isen. Jag var inte riktigt bra klädd heller för jag frös som ett svin om tår och fingrar efter en dryg timme. Men var ju fint att återuppleva hur man led som liten grabb när man spelade ishockey med kompisarna på naturis.

Hur som helst frös jag inte på dagens träning. Det hade kanske gått att cykla utomhus i dag men jag valde trainern igen. Eftersom jag tog i lite hårdare i går valde jag att köra två timmar i distanstempo. Svetten rann men jag hann ju se drygt två avsnitt av The Wire i lugn och ro så varför skulle jag klaga.

Hela december kände jag att träningen inte alls gick framåt. Dessutom hade jag ont överallt (ischiasliknande smärtor i vänster ben framför allt) och det kändes som att vada i en grå sörja. Men jullovets lite större träningsdos verkar ha svängt skutan lite och även om jag inte vill ropa för mycket hej (för om en vecka har jag säkert knäont) så känner jag både frid och hunger på samma gång just nu. Det brukar vara en bra kombination.

Kommentera

