Lever jag?

image

Jo, jag lever.

Det blir bara väldigt svårt att hinna blogga när jobbet har börjat och julen är över och allt det där. Kanske jag skrev en lögn där? För det tar verkligen inte många minuter att slänga i hop ett inlägg men jag har valt att göra annat. Som att träna till exempel.

Kylan knäpper ju i knutarna nu och att cykla utomhus känns onödigt när det är kring -25. Det går väl att göra i en timme eller två men jag ser denna kyla som en välsignelse och ett perfekt tillfälle att sitta lite mer på trainern. Korta pass har det blivit men desto fler i stället. Beroende på vad och hur jag gör i helgen blir det väl 5-6 pass trainer den här veckan. Om jag nu räknar upp träning så spelade jag som vanligt rinkbandy på tisdag (roligt som vanligt).

Sen har det hemma på vardagsrumsgolvet blivit fem stycken pilates/yoga/stretch/core-pass vilket gjort att jag fått sixpack, bara börjat klä mig i senapsgula kläder och fått ordning på mina problem med höften/löparknä (eller vad det nu är). Jag har alltså varit ganska flitig även om jag skäms över att gymträningen fortfarande är på juluppehåll. Men jag har bytt arbetsuppgifter på jobbet vilket är roligt och intressant men krävande. Energin och tiden att springa ner i gymmet på lediga stunder har därför inte funnits. Men det är inte hela världen för jag räknar nog gymträningen som en relativt liten komponent i ett eventuellt framgångspussel.

Bilden i början av inlägget är från i går kväll. Som ni ser är det tiominutare strax under ftp. Om jag nu tar pulsen som en markör så upplevde pulsen detta som lika jobbigt som när jag körde test på 20 minuter för ett år sedan. Men…då upplevde jag att den pulsen och ansträngningen var dödshård men i går var det en kontrollerad prestation. Vad blir tolkningen? Att jag är svag nu (för att samma watt som på testet drivit upp pulsen minst 5-7 slag) ? Att Virtual Power är i högsta grad virtual?

Kommentera

