Nyår som social konstruktion

Same procedure etc

A post shared by vagcyklist (@vagcyklist) on

Minus 10 är lite för kallt för en gammal vekling men eftersom vädret är fint och stigarna är ännu finare begav jag mig ut i det stora världsalltet. I dag hade jag en gaffel med 120 mm fjädring i stället för 90 mm som jag haft senaste rundorna. Tack vare en googling fick jag reda på att Solo Air-gafflar kan läcka luft från positiva kammaren till den negativa (som finns) och detta kan åtgärdas med att skruva bort en skruv längst ner i vänstra gaffelbenet och där under finns en ventil med vilken man kan tömma negativa kammaren och efter ett ”Pssst” hoppade gaffeln ut och blev 120 mm igen.

image

Detta påverkade cyklingen positivt för plötsligt hade jag inte näsan i framhjulet och balansen i hela cykelskrället var mycket bättre. Jag blev till och med så glad att jag knäppte på Strava för en kort stund. Detta gick bra för jag fick ett KOM men det lär inte upprepas. Strava får återgå till malpåsen även om det just nu skulle gå relativt lätt att ta både ett och två KOM om man vill.

Efter min lilla fartökning var det dags att söka sig hemåt men det blev mest misär för efter 90 minuter stigcykling var jag svettig och därmed snart nedkyld. Det hann aldrig bli riktigt illa men det är inte fantastiskt roligt att cykla i minus 10. Men jag fick i alla fall nästan 2.5 h och med detta borde jag väl vara nöjd.

Kommentera

