Träffade rätt med ettor

image

Jag har inte haft så lätt att träffa rätt med intervallerna i vinter. Det har mest blivit failpass av alltihopa och jag har vikit ner mig i stort sett hela tiden. Det torde bero på felbedömt FTP och kunde åtgärdas genom ett nytt test men det är jobbigt att utföra och svårt att få in i träningsrytmen just nu.

Därför gjorde jag ett eget intervallpass i Trainerroad. Det var lätt att göra och gick på en kvart när jag var ovan. 10×1 minut på 125 % FTP och 1 minut vila blev det, med en liten uppvärming som ni kan se. Det var lite mesigt kanske men någon gång måste man köra säkert också så man blir glad i själen också. Dessutom fick jag nog träning för jag blev nog tvungen att ta i. Men jag känner att jag kunnat ta i 15-20 W mer men det får bli en annan gång.

Kommentera

