Julglamour

image

När de som inte behöver sömn steg upp klockan 5 för att samla kilometrar till Raphas femhundring valde jag att sova till 8, läsa tidningen i lugn och ro och sen stappla ut i förrådet för att trötta ut mig lite. Tricket för viktkontroll under julhelgen är inte att köra distans för då får man aptit. Illamående medelst intervaller är tricket. Eller så kan man ju bli magsjuk, det funkar ju fint det också. Hur som helst blev jag trött och lite frustrerad redan i går men med sänkt ribba (kortare tid men dylik effekt) gick det galant i dag. Kontrollerat och ganska mesigt men annars är jag nöjd med att ha klarat mig genom ett pass utan besvikelser. Detta gav julefrid.

Kommentera

