Santa Distansia Singularia

image

Latheten tog överhanden i morse vilket fick mig att sova lite för länge för att jag skulle hinna till torget i tid. Nu är det inte hela världen att cykla ensam och om jag hade haft Facebook hade jag vetat att det vankades sällskap också 9.30.

image

Men det blev i alla fall en runda ensam. Det blir lätt lite tråkigt att distansa ensam men det blev i all fall tre och en halv timme. Första timmen dog jag nästan av tristess men sen började jag komma i gång lite bättre. Dagens podcasts var väl sisådär och musiken jag valde för sista timmen var inte heller vackraste jag har hört men trots detta och periodvis stelfrusna fingrar hade jag en ängels tålamod i dag och blev bättre och bättre ju längre jag trampade. Det blev helt enkelt första bra distanspasset (sett till disciplin och ork) sen…september? Sommaren var ju bedrövlig vilket gjorde att jag distansade relativt lite på landsvägscykel vilket kanske negativt påverkat höstformen en del. Hela hösten hade jag ganska många skogsdistansrundor med små och stora gäng. Den typen av rundor är ju alldeles kanon men innehåller lite för mycket pauser för att det ska utveckla distansformen. Nu kan ju dagens runda ha varit något av en fullträff men jag hoppas det var början på lite bättre takter. Kanske jag snart är mogen för att distansa med medel över 23 km/h med vintertraktorn?

Kommentera

