Vad händer jo det är det här som händer

Jag lever. Men jag har tränat sisådär. Och det är ju det ni kommer hit för att läsa. Visst?

Slutet av förra veckan hade få tillfällen för träning men gott om tillfällen för dåligt med sömn och lite fest också. Träningen som skulle bli av blev inte av och när jag sovit dåligt natten till fredag tyckte jag att gym på morgonen följt av enochenhalvminutare på trainern på kvällen var en bra idé men ser ni det var det inte alls. Konstigt nog. När jag var stum redan i gymmet borde jag ha fattat vinken men detta vägrade jag förstås för vinkar ska inte fattas tydligen. Trainerpasset blev totalkaos (som bäst orkade jag hålla effekten i 60 sekunder, som sämst i 30).

image

Söndagen skulle bjuda på findistans men min Fru Kultur ordnade fest för fölket så min distans fick bli på kvällen…i mörkret…i blåsten…i vätan…på isen. Det är ju verkligen segt att träna ensam hela tiden men med musik, podcast och lite jävlaranamma går det ju. Hur som helst: den som följer mig på Instagram (@vagcyklist, helt selfiefritt) vet ju att jag IGEN punkterade, försökte fixa punkan, fick problem med minipumpen och sen plötsligt stod jag där nedkyld och fick ringa frun. Jag fick väl en mindre köldchock där och då men överlevde och fick nästan tre timmar på kontot.

Måndagen blev det massörsbesök hos Sune som gjorde slarvsylta av mig. Jag var, som vanligt, i bedrövligt skick. Men i dag kände det bättre och rinkbandyn gick bättre än vanligt om jag ser till benens muskulatur och allmän känsla. När jag kom hem snurrade jag ben på ca 70 procent av FTP och kände mig hyfsad trots möra ben. Tänk vad fint det kan känna när benen inte är tilltrasslade!

Någon frågade om mina skor… de här pratar jag om:

image

image

Jag har målat konturerna med vanlig, svart, vattenfast tusch. Färgerna är textiltusch från IKEA. Resultatet är ju ursnyggt som ni ser. Idėn stal jag delvis från @hellhommus på Instagram (men t.ex. målade sneakers är ju ingen unik idé i och för sig).

SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICK #wearegoingawol

A post shared by Erik Nohlin (@hellhommus) on

Kommentera

