Del 5

Janne frågade:

Dessa frågor är livsviktiga! Svar krävs fort!
1) Hur många vinster tar Cavendish nu i nästa år med Dimension data? Med Cervelo dessutom?
2) vem blir världsmästare år 2016 (mtb/lvg/cx)?
3) Skivbromsar i propeloton! Kanon eller kalkon?

1. Jag tror att Cavendishs storhetsdagar är över. Visst kommer han att vinna en hel del tävlingar i fortsättningen men det bästa är nog över. Cervelo? Helt ok cykelmärke även om det känns lite 2005.

2. Eftersom det är förutsägbart med självklara favoriter säger jag så här:

Mtb: Gutierrez / Batty
Cx: Nys / Cant.
Lvg: nä…jag har noll koll på banan så jag kan inte ens gissa vilt. Men… kanske det är dags för Van Avermat att vinna något stort?

3. Skivbromsar bland proffsen känns egentligen ointressant men jag vill ha en skivbromsad landsvägscykel som jag kan tävla med. Argumenten för är ju jättemånga och argumenten mot är…tja…vilka finns det egentligen? Man skär sig på skivor vid vurpor? Svårt att byta hjul?

image

Vill ha vill ha vill ha vill ha vill ha

Jag drömmer om en aerohoj med superb komfort, skivbromsar och utrymme i gafflarna för minst 30 mm däck. 25 mm findäck för tävling/cykla snabbt och 30 mm för grus&sånt. Detta är framtiden. Välkommen till framtiden!

Kommentera

