Frågor och svar – del 1

Joakim frågade:

Hur många kilometer har du loggat på Strava jämfört med dina riktiga kilometer under de senaste tre åren

?

Ingen aning. Har jag ens använt Strava i tre år? Jo, kanske. Men senaste året har jag kanske loggat 700 (?) km på Strava vilket inte är ens en tiondel av mina årskilometrar. Jag använder numera Strava endast till följande grejer:

-hetsåka något segment för att träna tävlingsspecifika intervaller. Sånt utvecklar fart, teknik etc.
-logga rundor när jag har glömt att ladda min Garmin.

Förutom detta använder jag inte Strava. Jag ser inget värde alls i att ladda upp alla mina rundor för den där sociala FB-grejen med ”hej, se vad jag tränade i går” intresserar mig inte. Säger alltså jag som har en blogg.

Kommentera

