Sluta idolisera lidandet, Rapha!

image

Äntligen kom jag igenom ett tre timmars distanspass utan att bonka mig halvvägs till medvetslöshet. Det är ett resultat av tidigare motgångar som jag kanske övervunnit nu, men kanske också ett resultat av disciplinerad farthållning (läs: det gick sakta).

Eftersom jag fått telefonsamtal, sms och e-post kring detta måste jag besvara det här:

Nej, jag vann inte på Bloggalan 2015. Nej, jag var inte nominerad, inbjuden eller ens påtänkt. Detta gör mig givetvis bedrövad.

Sen angående rubriken:

Snälla Rapha, ni tycks glorifiera lidandet med cykling (när era episka ”vinterbilder” ser ut som en genomsnittlig midsommarrunda på våra breddgrader) men jag vill bara säga att vi kan det där nu. Vi vet att det inte är roligt att cykla i Raphavärlden och att man ska vara episkt lidande när man cykla i den. Men kanske, kanske cykelvärlden är redo för ett nytt bildspråk?

Det var allt. Ha det gott!

Kommentera

