Kränkt, sänkt och väggad

image

Jag vet inte om det är formen som är rundare än bra eller om det är så att grusvägarna var extremt tröga men dagens runda var sedelärande. Distansformen är, tydligen, novemberkass och när jag började få första hungerkänslorna redan efter 1.45 h visste jag att tårarna kan varan nära. En timme senare var jag hemma men då var jag så däckad att jag redan hunnit planera att äta följande i kväll:

-stor jordgubbsmilkshake vari jag dippar franskisar
-en burk glass från Ben and Jerry’s
-grillchips 300 g

Det är givetvis inte imponerande att nästan vägga före man ens har tre timmar på mätaren men till mitt försvar var det fruktansvärt trögt före att jag trots försök att köra sakta var tvungen att ha hyfsat tryck i pedalerna för att ens ta mig framåt. Jag fick väl ett snitt på 22 km/h enligt Strava. Som jämförelse snittar jag med lätthet 27-28 km/h på samma runda sommartid.

Men. Dessa rundor är guld värda. Förutom att man börjar hallucinera om mat så brukar jag inbilla att det har sina poänger för träningen.

2 thoughts on “Kränkt, sänkt och väggad

  1. Lövis skriver:

    Nobby Nic?

Kommentera

