Däck för hen med hår på benen

image

Eftersom jag tröttnat lite på hala PaceStar-versioner av Schwalbes däck så köpte jag dessa: Nobby Nic TrailStar Snakeskin 29×2.35. De väger som 770 gram vetemjöl så de är inget för glutenvägrare. Jag gillar ju vanliga Rocket Ron och Racing Ralph men nu på hösten när roligt är roligare än fort till varje pris ville jag ha ett ordentligt däck. Nu får jag se om jag hatar rullmotståndet och blir bitter av trögheten. Men den som läser den här bloggen får se!

13 thoughts on “Däck för hen med hår på benen

  1. sanjoa skriver:

    Det är bra med mera grepp på hösten och det är ju bara att trampa lite kraftigare när man har mera rullmotstånd. Har du testat Maxxis däck? Enligt mig så har de bättre gummikonsistens/grepp.

    /J

    • vagcyklist skriver:

      Jag funderade länge på Maxxis Ikon som spmmardäck men dels var de ”bättre” modellerna väldigt dyra och dels blev jag inte klok på deras olika varanter med Exxo och Megaspeed och allt möjligt.

      Såg lite på Ardent men enligt webben lär de vara ganska finvädersdäck också. Övriga däck känner jag inte till helt enkelt.

      • sanjoa skriver:

        Jag har både ardent o ikon – gillar båda starkt. Har kört med ardent/ikon kombo två somrar i rad nu – och det skall ju vara tubeless ready och exo protection så att dom håller. Nu på hösten kör jag med ännu grövre – hans dampf o smörgåsbord (som nu fanns i mitt ‘lager’)

    • vagcyklist skriver:

      Har dålig kolla på Maxxis…funderade på Ikon i somras men det blev inget med det.

  2. MrL skriver:

    Är nog ytterst tveksam att håriga ben räcker till för att ta sig fram på asfalt/grusvägar ifall man har Nickarna under. Däremot går det med rakade ben på rötter o bergsklackar

  3. Maku skriver:

    Pansarvagnsdäck ?? =D

  4. MrL skriver:

    Mitt hetaste tips är att hen borde cykla allena med däcken. Suger med snabbcyklande sällskap

  5. MrL skriver:

    Jag hade säkert bara en jätte dålig dag och ett allt för piggt sällskap. OM man får tolka testet

Kommentera

