Synd om mig

Jag är förkyld. Igen. Förbanne.

Helgens cyklande som jag sett fram emot hela veckan blev i går till en knapp timmes nödslakt där jag knappt orkade veva runt benen men jag fick lite frisk luft i alla fall. Jag hade tänkt vakna frisk nu på söndag morgon men när jag kände mig som en sumpbäver vid uppvaknande gav jag helt enkelt upp. Jag hade kanske kunnat rulla runt en timme men det är ganska bortkastat om det förlänger kroppens återhämtning från förkylningen. Sur blir man ju av sånt men jag försöker vara lite smart.

Sen blir jag förstås fundersam varför jag nu igen blir förkyld. Folk som läser detta har säkert teorier (för lite vitaminer, för lite mat, för mycket mat, för elak, för snäll) men jag skyller helt enkelt på det faktum att jag har två små barn plus att jag jobbar på en plats där jag träffar en massa människor varje dag. Men nu tänkte jag vara sjuk bara en gång till före sommaren.

Kommentera

