Gym – total öppenhet!

image

Jag har nu fått en bra rutin med gympass två gånger per vecka. Trots att en del människor påstått att jag borde lyfta set med typ 30 reps nu till först har jag istället legat på 10-12 och gjort det rätt lätt för mig. Roligt är det inte direkt men det går an. Eftersom jag inte orkar slita ut er med siffror här på bloggen säger jag inte allt men i min favoritgren bänkpress orkade jag i dag med 42.5 kg på mina 5×5. Jag hade väl orkat lite mer, antingen i reps, kg eller set men ungefär så där svag är jag. Men eftersom jag skapt som en snok med 3 m långa armar så känns det som en framgång att jag orkar mer än stången. Jag har på känn att alla som läser detta orkar mer än så men det struntar jag i. Men jag har som första mål att klara 50 kg (vilket med assistans borde gå ganska snart) och ett drömmål vore att klara 60 kg. Nu pratar jag alltså hela tiden 5×5, inte 1 RM. Jag skulle gärna skriva en massa mer, men ärligt talat har jag inte direkt stirrat mig blind på vikternas mängd. Jag har mest försökt bli trött på olika sätt och mest göra något istället för att göra det perfekta.

Oj, vad jag slösar med ord utan att komma någonstans. Vi ses!

2 thoughts on “Gym – total öppenhet!

  1. Pettsson skriver:

    hur motiverar folk 30reps?

Kommentera

