Äntligen på väg

image

Vad händer i mitt liv kanske ni funderar? Ni som följer mig på Instagram, Strava eller här på bloggen har kanske svårt att få någon bild av vad som händer. Knappt en runda på Strava och väldigt få cykelrelaterade bilder på Instagram tyder på att jag kanske helt bosatt mig på sofflocket. Så vad är det som händer?

Vad gäller cyklingen så är jag tillbaka i träning. Jag har sedan cirka tre veckor tillbaka försökt besöka gymmet ett par gånger per vecka. Det har hittills gått ganska bra för gymmet finns i princip på jobbet och jag har viss möjlighet att besöka det dagtid och då har det blivit av. Jag är väl fortfarande i en inledningsfas där jag inte längre får infernalisk träningsvärk men där jag inte riktigt är jättefokuserad heller. Det där fokuset får komma dit mot december kanske.

Sen har jag cyklat lite också, inte supermycket men lite i alla fall. Just nu är det där som tyngdpunkten ligger: inleda gymmandet, spela rinkbandy, cykla lagom och småningom börja fokusera på coreträningen. Senare i höst börjar jag köra mer fokuserade trainerintervaller och kanske något dubbelpass ibland. Men allt har sin tid och det gäller att skynda långsamt. Just nu är kroppen nästan obrukbar dagen efter ett gympass och då känns det konstigt att tro att jag ska kunna komplettera ett gympass med ett intervallpass på trainern senare på kvällen. Men det gick förra vintern så om kroppen får vänja sig kanske det går den här vintern också.

Vad gäller veckovis periodisering kan jag meddela att jag inte tar någon större stress med sånt just nu. Livet brukar komma emellan och ge mig viloveckor oberoende av om jag vill det eller inte. Just nu är jag i alla fall ganska nöjd om jag lyckas avverka två gympass, ett rinkbandypass och helst tre cykelpass. Men jag har inget nedskrivet program så det är sällan det blir som jag nu försöker inbilla er att jag tänkt mig.

Sen kanske någon funderar vad jag tränar inför? Den frågan är givetvis berättigad men jag vet inte ännu exakt vad mina mål är. Men det är klart att mina mål berör mtb och den säsongen är ju från maj till september och mer än så behöver jag inte veta i dagsläget. Men jag har någon tanke om målsättningar som jag yrat om åt Danke på någon cykelrunda. De planerna är kanske inte realistiska (men ärligt talat inte helt löjliga heller) så jag får väl se. Detta är ingen cliffhanger utan det är bara jag som inte vet ännu.

2 thoughts on “Äntligen på väg

  1. Danke skriver:

    Tiger som muren. Men kunde bra gärna avslöja planerna ifall någon betalar bra

Kommentera

