Sju sjöar 2015

  
Årets sista cykeltävling är till ända och jag kan meddela att jag i alla fall inte blev andra, utan tredje. Vi tar det från början.

Bra väder och på startlinjen var det kanske 40 personer, jag förväntade mig hårdast motstånd av Maku och några till. I starten körde jag väl på lite för det här med att tänka är inte riktigt min grej. In på första stigen for jag först, sen Maku, följt av Peter, Kujala, Kuoppala och kanske någon till. Efter första stigpartiet var jag och Maku ensamma. Jag kände mig inte direkt superkanon och de våta stigpartierna med sina hala rötter och stenar kändes utmanande och på grusvägarna kände jag mig inte så där supertrimmad heller. Jag kände väl att Makus attack kunde komma lite var som helst men in på sista stigpartiet for han först och där fick han 10-15 sekunder och när jag kom ut på grusvägen igen försökte jag öka farten lite men märkte att jag inte tog in på första kilometern vilket gjorde att jag fylldes av uppgivenhet och när sådant händer så ger man lätt upp och cyklar de sista ca 6 km till mål i GU-fart vilket leder till att Kujala kom ikapp mig och körde ifrån mig och sen kom jag i mål och blev tredje och tyckte väl att det är ett slöseri med min fritid att jag försöker ha som ett delmål i livet att cykla snabbt. Säsongen har inte varit någon klang- och jubelfest så känn er fria att lägga skambud på mina cyklar så ska vi nog komma överens.

Hatten av för Maku som var starkare på vägarna och skickligare på stigarna och tog en välförtjänt seger. I dag hade det inte hjälpt med diamantben och guldstoftslungor utan han hade vunnit i alla fall. Hatten av också för Kujala och Peter som gått framåt massor i sommar. Ja, när vi lyfter hattar till höger och vänster så måste jag också lyfta hatten för Pia som gått framåt massor och dessutom inte räds utmaningar i både tävlings- och träningsform.

För egen del så kanske det märkts lite mellan raderna att jag inte är supernöjd. Just nu är allt till salu och motivationen för frisbeegolf och triathlon är superstor jämfört med mycket annat. Jag kan inte riktigt  se hur jag skulle motivera mig för cykeltävlande nästa år. Men det kan svänga snabbt. Just nu ser jag det i alla fall som intressantare att fundera på annat så i och med detta så tar jag en bloggpaus och återkommer om en vecka eller två eller sju. 

Kommentera

