Lugna gruppen + ANNAT

Var ska jag börja? Ja, alltså jag har ju tränat lite. I måndags några drag i skogen följt av 5 varv uppför vår lokala Mont Ventoux. Stående med lite fokus på ”explosivitet” eller vad jag nu försökte mig på. Sen på tisdag blev det fartlek i underbart väder. Jag hade inte direkt pangpangben men ingen totalkatastrof heller. Efter all denna mos så behövde jag lite grädde också och det fick jag ikväll på lugna gruppens länk. Supertrevligt trampande i skönt tempo och fint väder och allt möjligt. Sen att jag lyckades lura Pia L att prova på några nya tekniska bedrifter var ett stort plus på mitt CV tydligen.

Så det har varit några bra cykeldagar. På lördag ska jag ju få tävla igen. Pyssymäki XCM i Nivala står på tur. Nämnda Pia frågade i kväll om mina mål och jag blev helt ställd för jag är så nollställd vad gäller resultat och målsättningar just nu. Det blir vad det blir så länge det är roligt. Men jag ska förstås försöka vinna men eftersom det är frågan om nationell cup vore redan topp 15 en superframgång. Så vi ser vad det blir. Roligt blir det säkert för det brukar det bli på tävlingar. Dessutom är det en bana som passar mig hyfsat förutom en stig med miljarders biljoner stenar på. Men man behöver ju bara passera den en gång per varv.

image

image

One thought on “Lugna gruppen + ANNAT

  1. Piia skriver:

    Tack för coachingen, det behövs mera sånt. Lycka till med tävlingen! Det är bara att gå dit och vinna. Lite lika som det bara var för mig att cykla upp på den där stora stenen eller vad det nu var. Just do it!

Kommentera

