Vädret

image

Det har ju mest varit mygg och regn i sommar. Jag tänker inte svänga det till något positivt för det finns inget vackert i lerbadet och de våta rötterna som hela tiden möter en. I går vått och i dag var det regn vilket gjort rundorna korta. Men skit i det, jag har ju bara punkterat en gång så allt är på topp!

Nu lät jag kanske gnällig men det är inte så illa. Det som däremot oroar mig är att det är Pyssymäki XCM nästa helg och den banan har en låååååång stig med en miljon stenar bredvid varandra. Tveksamt om jag vill köra den tävlingen i regn. Ifjol var banan svår redan när den var torr. I vått före lär den vara sånt som grekerna skrev epos om.

Kommentera

