Speclistan som ni väntat otåligt på

image

Jag har ju knappt orkat skriva om speclistan ÄVEN om ni ska veta att jag lagt ner timmar på att få till en bra, lätt och billig helhet. Men nu får ni den!

Cube AMS 120 29 ca 3150 gram NY
Reba RL 29 120 ca 1670 gram NY
Funworks Pacenti CL 25 ca 1550 gram BEG
Rocket Ron 2.25 ca 1100 HYLLAN
Bontrager 100 mm ca 140 BEG
Ritchey COMP 2x 700 mm LÅN
Ritchey WCS Ergo grips NY
DEORE bromsar NY
Slx reglage och växelförare (short cage) NY
Slx vevar + Race Face NW ca 695 gram BEG
Xt 11-36 + Xtr kedja BEG
Giant Contact SL stolpe HYLLAN
Tundra 2 HYLLAN
FSA styrlager NY (billigaste jag hittade hos Bike Discount)
Monarch RT3 Debonair

Där har jag med det mesta tror jag, även om ordningsföljden blev som det kom ur huvudet på mig. Att bygga ihop en cykel med ett öga på vågen och resten av ögonparet på budgeten är både roligt och frustrerande. Men även om tvivlen fyllde mig så tror jag att jag fått ihop en vintercykel som passar mig bättre och kanske också är roligare än en hardtail. Sen kanske inte grusvägsrundorna är så roliga på en stigcykel med 120 mm fram och bak men lockoutreglagen var alltid nära till hands (för de behövdes mycket mer än på min Anthem).

Kommentera

