Livet tog över

Det var väl en plan att cykla lite i dag men när regnet började strila ner när det var dags så blev det inget. Jag klippte i alla fall gräs, räfsade grus och rensade ogräs så lite duktig var jag i alla fall. Dessutom har jag hunnit meka lite cykel och nu saknas det bara en kassett och en kedja så är den klar. Bilder, speclista och vikter kommer givetvis så fort jag blivit klar. Men den ser ut att landa på cirka 12.2 kg med pedaler vilket är lite tyngre än planerat. Men det ÄR ju trots allt en vintercykel byggd med blygsam budget så helt ok ändå. Byggandet gick planenligt men jag tappade slutgiltigt nerverna med Canyons VCSL-stolpe så nu ska jag slänga i väg ett mail till Tyskland och RASA om hur värdelös deras produkt är. Problemet är mekanismen som i bästa fall är bra i teorin, men visat sig vara värdelös i praktiken.

Massa dravel och strunt men det är så jag rullar på den här bloggen. I morgon ska jag cykla är det tänkt. Eventullt med nya cykeln eller eventuellt med något annat får det bli.

Kommentera

