Seljes triathlon 2015 – vinst i lagklassen och proffserbjudandena rullar in

Jag var med i en triathlontävling i dag. Men jag plockade russinen ur kakan och cyklade bara som en tredjedel i vårt lag som bestod av kollegor från jobbet. 200 meter simning sköttes av Martin och han växlade till mig cirka halvminuten efter den cyklist som jag ville ha mest koll på, elitkillen Malvaniemi. I en perfekt värld hade jag ganska direkt fått kontakt med honom och sen hade jag försökt hänga på. Men nu är han bättre cyklist än jag vilket gjorde att min differens till honom redan vid vändningen var strax över minuten. Jag tog i så gott jag kunde men det är svårare att maskera kasshet på landsväg än i skogen. I skogen kan man frihjula och göra high fives och säga that’s rad dude och ändå komma i mål men det funkar sämre på landsväg. Men jag tog i så jag blev trött och det sved i musklerna och lungorna men jag snittade ändå bara 39,nånting km/h på 12.5 km vilket inte är speciellt bra (även om banan har en del backar, svängar och bergochdalbanor borde jag nog klara 40 i medel kunde jag tycka). Men hur som helst kom jag till växling exakt två minuter efter Malvaniemi. Tack och lov hade vi vårt bästa kort på löpsträckan för Mikael Bergdahl har sprungit en del tävlingar vilket gjorde att vårt lag vann tävlingen. Det var hur kul som helst även om jag känner mig lite som en fotbollsspelare som gör självmål när laget vinner matchen.

Nu måste jag ta tag i det här med intervallerna igen för juliformen är verkligen ingen fröjd. Men säsongens enda viktiga tävling är ju som alltid först i slutet av september så det finns tid till förbättring. 

Kommentera

