Botniacyklingen 2015

I år satt jag i klungan och wheelsuckade som om det inte fanns någon morgondag. Det gick lätt och jag tog mig runt i klungan men mina ben var egentligen helkass. Det märkte jag så fort jag tog lite vind på näsan. Vad gäller loppet så finns det inte så mycket att berätta men det var två som var före klungan, så en av dem vann, och det var en krasch på slutet. Jag rullade in sist i klungan ungefär men det har väl mindre betydelse. Jag tror att jag kom i mål på cirka 2.41 vilket ger en medelhastighet på 52.3 km/h.

Däremot kan jag konstatera att jag trots dagens låga ansträngning inte har det där med landsvägscykling på klart. Jag saknar tryck i pedalerna och placerar mig alltid fel. Jag är dålig helt enkelt. Jaja, det är nu som det är men tanken på att köra veteran-FM på landsväg lockar inte jättemycket just nu. Jag är

image

Vinnare väljer McDonald's.

som jag tidigare nämnde helt enkelt för dålig och ska man starta i H30 på FM borde man vara ganska bra.

Nu blir det här bara en massa gnäll men loppet i dag gav egentligen ingenting. Men vädret var fint!

Kommentera

