Kall, trött och svag

image

I går hade jag saftkalas för att jag kom med en gun to a knife fight dvs mtb till torget för att cykla på landsväg. Landsvägscykeln hade punktering på bakhjulet och då fick jag ta vad jag tog. Nu blev det lite jobbigt för att cykla med mtb på landsväg med andra människor är jobbigt. Medelhastigheten stod jag ut med men det for för ofta kring och över 40 km/h för att jag skulle orka i längden. Jag släppte och när resten av gänget försvann i fjärran tog jag mitt eget tempo hem.

Rundan gjorde lite kaos med benen för i dag fanns det inte så mycket inspiration. Men jag rullade lite stigar i en dryg timme och fick lite träning på det sättet.

I övrigt? Tja…det har hänt en hel del med mitt vintercykelprojekt. Nu har jag en ram, en gaffel, ett hjulpar och eftersom jag hade däck, sadel och stolpe från tidigare har jag mer än en halv cykel. Nej, vänta, jag har ju ett par vevar och ett NW drev också. Det är inga hemligheter och hela speclistan är klar och nu handlar det mest om att beställa, betala och få hem. Så fort jag orkar ska jag skriva lite mer om det. Men som det ser ut säger kalkylerna att det blir en totalbudget på 1350 euro och en vikt på ca 12.1 kg med pedaler. Huruvida målvikten nås är väl oklart men jag har inte tagit vikter helt ur luften till mitt kalkylark. 120 mm blir det både fram och bak vilket betyder att landsvägsrundorna vintertid kan bli lite nervpåfrestande men sånt gillar jag innerst inne. 

Kommentera

