Som tåget

image

Jag sitter på tåget och lyssnar på musik, märkte jag nyss. Frun som nyligen fått semester är den rastlösa av oss två så nu är jag på väg till Helsingfors med tåg för att…ja, det är lite oklart. Äta mat, handla kläder och kanske gå på bio (!) finns på listan. Så det blir två träningsfria dagar men det är inte hela världen för jag tror det är kanske lika bra att göra på det sättet. Nästa helg är det Joupiska XCM som jag brukar gilla att köra men i år är det inte en tävling i XCM-cupen utan någon sorts fristående grej så jag är väl lite i valet och kvalet angående deltagande. En kompis som bor i grannstaden cirka 100 km bort har jag bjudit in mig och några till inkommande fredag så jag funderar på att göra inkommande veckoslut till ett träningsläger i miniatyr och köra något i stil med:

Torsdag 3-4 h
Fredag cykla till grannstad 3 h
Lördag cykla hem 3 h
Söndag vanlig distans 3-4 h

Men jag får se. Tävla är trots allt tävla, men ska jag sikta på att cykla ändå till september borde jag träna också.

Kommentera

