Norrköping

image

Att vara på familjesemester motsvarar en träningsdos på cirka 60 timmar per vecka. Just nu är vi i Norrköping efter en varm dag på Kolmården. Tyvärr har jag gått cirka 30000 steg i dag och det med för tunna skosulor så när jag drog på mig löpskorna för att jogga en liten runda gick det inte att löpa en meter med ett trilskande högerknä. Dum i huvudet är man som ens försöker efter en intensiv dag med för mycket bilkörande, elefanttittande och miljoner barnfamiljer med gnälliga ungar. Men i går gjorde jag ett corepass och det är väl där jag får försöka mota förfallet mest på denna resa. Att jag ska bli fet trots brist på motion känns knappast troligt för jag går massor och eftersom vi bara är på barnanpassade ställen serveras bara köttbullar, plättar och någon gång en hamburgare och alla de tre rätterna är jag trötta på redan.

Norrköping är förresten inte värt att besöka. Det är en relativt liten stad men att hitta en parkeringsplats vid sidan av en helt vanlig gata lyckades inte på 15 minuter. Orättvisa bedömningskriterier kanske men sådan är jag och Norrköping har inte vunnit mitt hjärta.

Kolmården var dock superfint och i morgon ska jag få sitta och se på Pippi-teatrar hela dagen i Vimmerby så det är ingen dålig tripp om man är 7 år gammal.

3 thoughts on “Norrköping

  1. patte skriver:

    Den resan gjorde vi för 12 år sedan. Mycket bekant där i din story. Minns att Vimmerby levererade, så öppet sinne o du fixar dagen utan kukkelimuckmedecin.
    Toppade ännu med Gripsholms slott i Mariefred 🙂

    • vagcyklist skriver:

      Ja, det har varit bra. Men kanske lite för varmt. Men vi hittade en bra badplats så efter att hjärnan kokats på dagarna fick vi svalka oss på kvällen.

  2. Robert skriver:

    Du kanske säger: ”Norrköping,
    Det är en jävla stad”
    Då har du aldrig gått på stadens
    Södra promenad
    Jag går på promenaden
    Jag dansar fram rentav
    Jag går på promenaden
    Seglar fram på soligt hav

Kommentera

