Så fint så till och med gnällspiken Vagcyklist är nöjd

image

De positiva tecknen är så många nu att jag knappt kan räkna dem.

Först av allt fick jag semester i dag. Tyvärr bara snålt tilltaget med 11 veckor nästan men vad kan man när livet är som det är. Efter det blev det kaffestuns hos goda vänner. Hela kaffestunden inföll ju på min heliga träningstid men jag tog med cykel plus förnödenheter till våra vänner och cyklade sen hem. Benen var inte löjligt kapabla men grundtrycket var bra och cruisingfarten var inte långt från den som jag presterar på en landsvägscykel. Dessutom var det regnfritt på gränsen till hygglig värme. Väder och vind är inte allt här i världen men visst gör det tränandet mysigare när allt är på topp.

När jag märkte att det var ganska piggt på benavdelningen beslöt jag att testa mig lite på Stravasegmentet vid Gäddviksberget. Jag har haft stigen där som en nödlösning när det varit ont om tid senaste veckorna. I dag slog jag faktiskt till med ett personligt rekord trots att jag hade en ganska grov miss på 3-4 sekunder. Hur jag ska nå Makus KOM är nog en total gåta men om det blir varmt och torrt senare i sommar får jag göra ett försök.

Jag är alltså totalpositiv som ni märker. Halsen har också blivit bättre tack vare lite kompletterande allergimedicin.

Nu börjar alltså semestern vilket är mer än skönt. Barnen är förstås hemma så något tränings- och viloläger blir det knappast men får se vad det blir. Formen är inte så illa även om det sista saknas. Men jag ser fram emot tävlingsperioden som börjar på onsdag. Först ut är lokala klassikern Brahe MTB. Formen är hyfsad men inte magnikfik och vore det frågan om ett lopp likt Sju Sjöars skulle jag absolut vinna (med nuvarande form alltså). Men nu är Brahe ett lite mer komplicerat lopp som kräver att jag har en bra dag och är på topp för att prestera väl. Målet är absolut att vinna alternativt göra det kämpigt för den som vill vinna. Sen hur långt det räcker vet jag förstås inte. Men skulle man få spela på vem som vinner skulle jag nog placera pengarna på mig själv. Men eftersom jag inte vet hur kroppen reagerar på att köra på max i en timme skulle jag högst slå vad om ett par euro.

3 thoughts on “Så fint så till och med gnällspiken Vagcyklist är nöjd

  1. Springmaja skriver:

    Vi märker!

  2. Kennet skriver:

    Jag satsar mina pengar på Piia eller så på Arto Tikkala som också lär vara påväg!

Kommentera

