Stravajakt som blev till lugnagruppshäng

image

Damen ovanför denna text heter Pia L. Eller kanske Piia? Hur som helst: hon var en av de drygt 20 som jag träffade på när jag skulle köra lite hårt på Brahebanan. Så av min intervall blev det inte så mycket när jag kom ifatt dessa drygt 20 cyklister men före det hade jag burpat luft ur däcket så jag vågade i det skedet inte längre trycka på för fullt med risk för att rulla av däcket. Men jag hann i alla fall konstatera att det är vått i skogen och att kroppen är lite bättre än den kropp som jag senast körde runt Brahebanan med.

Nu blev det att jag hängde med gänget som vi kallar för lugna gruppen som är en grupp inriktad på lägre tempo/nybörjare/folk som för kvällen vill cykla lite lugnare. Jag coachade Piia L ett varv runt banan (eller egentligen yrade jag mest och jag vet inte om hon hörde hälften av vad jag snackade om) och kunde konstatera att hon hade blivit helt sjukt bra på bara ett års cyklande. Om jag själv skulle ha sådan utvecklingskurva ännu skulle Nino Schurter få akta sig.

One thought on “Stravajakt som blev till lugnagruppshäng

  1. Piia skriver:

    Tack så väldigt mycket för coachingen! 🙂

Kommentera

