Nytt under solen – komplett rapport

image

Nya strumps från Wolftooth Components!

Vad har hänt?

I går cyklade jag på trainern. Tior. Trainer är inget trevligt val i maj men vädret var kass och jag kunde ju ha struntat i att cykla just den dagen men eftersom det är alltför mycket på familjeschemat den här veckan var jag bara tvungen att göra något.

Sen i dag cyklade jag ett par timmar landsväg i ett uselt och inspirerande väder. Direkt efter duschen hoppade jag i bilen för att bli slaktad fara till en massör. Massage är ju så skönt, men det här är frågan om en massör som är uppskattad bland idrottare med verkliga krämpor. Jag fick utnämningen ”Styvaste Benen i Maj” vilket jag kände mig stolt över ett par sekunder tills han en gång till nöp till i mina benstackare så jag trodde att jag skulle börja kaskadspy/avlida/gråta. Att säga att smärtan var massiv är århundradets understatement.

Men! Massören påstod dock att mina piriformis var rätt ok och att min ”smärtpunkt” är högre upp. Jag kommer inte ihåg exakt vad han sa, men det var någon nervhög (snett uppåt/inåt från höftkulan) som var tight och öm. Enligt massören är det ingen överraskning att jag har känt mig svag i ena benet ibland. Men nu är hoppet stort att jag ska bli som pånyttfödd som cyklist. Mina ben har känts helt ok men enligt massören var de i bedrövligt skick. Vilken utvecklingspotential alltså!

Kommentera

