Två väskor, en helg, ett klädplagg för lite

image

Jag och frun har spenderat en natt i grannstaden. Eftersom jag gärna kombinerar nöje med nytta hade jag förstås tagit med min mtb och en väska med cykelkläder för att på hemvägen köra några varv på banan som används på Vaasa XCO (en nationell XCO-tävling). Eftersom jag ifjol var både dålig och oförberedd på banans utmaningar hade jag tänkt träna lite på den inför tävlingen.

Men för att kunna göra det borde jag ha packat ner ett par cykelbyxor. Nu är alternativen att cykla runt banan i jeans eller korta kalsonger eller eventuellt Kalle Anka-style så jag tror det får vara för den här gången. Mission failed.

Kommentera

