PP Runt – Tävlingsrapport med bild

image

Korta versionen: en klunga på ca 9 cyklister gjorde upp om segern och jag blev antagligen sist i spurten (för jag var med i den klungan).

Längre versionen: maken till söligt tempo och taktiskt rävspelande har jag sällan varit med om på PP. Jag kunde kanske gnälla om att det saknades lite offensiva initiativ till förmån för defensivt spel men samtidigt borde jag ha försökt om och om och om och om igen (och ännu en gång till). Men det är lätt att vara efterklok och kommer man i mål otrött får man bara skylla sig själv.

Konklusionen: Maku var än en gång snabbast vilket var helt rättvist. För egen del har jag har jag svårt att hitta något jättepositivt att ta med mig från loppet men jag försökte i alla fall, cyklandet gick lätt och kroppen höll ihop. Det får duga som start. Vad gäller saker som ”form” och ”prestation” är det svårt att säga egentligen någonting för det blev totalt sett för lågintensivt för att kunna dra slutsatser.

Kommentera

