Fartlek på mtb

image

Jag for till torget med mtb och möttes av en hop med landsvägscyklister. Tokigt nog tyckte jag att jag kunde hänga med dem en stund i stället för att harva stig ensam. Nu är ju Rocket Ron med 1.4 bar i inget däck man direkt skyltspurtar med mot landsvägscyklister men det gick ändå hyfsat. Några gånger fick jag släppa och det gick trögt att hämta in luckorna men förutom det var det väl helt ok. 32×10 räckte överraskande bra och det var inte utväxlingen som tog slut före gubben gjorde det. Där vid 45 km/h får man tugga på ganska hårt men vem orkar ärligt talat hålla sådana hastigheter någon längre tid.

I övrigt så gymmade jag i måndags vilket är en sensation för min del. Gym i maj! Resten av veckan kommer att bli en träningskatastrof för torsdag och fredag reser frun bort och i helgen är det mors dag vilket betyder att cyklingstiden lär bli kraftigt komprimerad. Det blir något av en vilovecka för min del med andra ord. Men det är bra, viloveckor behövs!

Kommentera

