Svårt att skratta i regn och polarkyla

Fredag: 60 km i regn och fyra plusgrader. Inte årets roligaste pass men jag överlevde utan att frysa ihjäl.

Lördag: grått väder, tre plusgrader och låg motivation. Jag körde ett varv på Brahebanan. Strava var på men Strava registrerade inget segment. Men skit i det för jag fick ändå en ungefärlig tid. En dryg minut över mitt KOM på 17:11 blev det och det är väl ok sett till klädsel, tidpunkt etc. Men själva varvet var fruktansvärt! I ett skede oroade jag mig för om man kan svimma när man cyklar. Det gjorde jag inte och inte spydde jag heller. Men det tog fem minuter före jag orkade upp ur lingonriset efter att varvet var klart. Det krävs mera liknande för det finns liksom ingen POWER i kroppuslingen och när jag trycker på så blir jag mest stum. Men det är väl så det kan få vara andra dagen i maj när det är tre grader varmt.

Kommentera

