I stället för form – dag 7

image

I dag struntade jag i söndagsdistans på grund av stel vänster höftregion (gissa vem som stretchat och corat dåligt i ett par veckor?).

Jag tänkte att några backintervaller vore något att ha men där tänkte jag fel för det blev skit och fiasko av alltihopa. Motvind och totalt kraftlösa ben ledde till sådana skittider (54-58 sekunder) som jag sällan presterar ens när jag kör trefalt fler än jag körde i dag. Riktigt elaka tankar riktade mot mig själv och mina påhittade ambitioner for runt i min skalle men nu när jag fått stiga av cykelskrället har jag glömt bort de flesta. Efter att jag kört de 10 första tyckte jag att jag skulle testa ett maxdrag men när jag på grund av motvinden inte lyckades komma in i backen med högre fart än 28 km/h insåg jag att motvinden och benen var emot mig i dag.

Nu blir det core, en dusch och sen minst en vilodag för hungerns skull.

Kommentera

