I stället för Macarena – dag 5

image

Fem grader är väl inte favoritvädret men jag cyklar i alla fall i stället för att fly fältet. Men i dag var det soligt! Ok, ok, ok…i ett skede kom det lite hagel på mig men det var bara en kort stund. Trött blev jag trots blygsam fart men det kan ha berott på att jag var rejält vinterekiperad och fick värmeöverskott och vätskeunderskott i slutet. Jag totaldog inte men jag märkte än en gång hur svindålig cyklistlunch risgrynsgröt är.

Angående rundan så är det här en av mina favoritrundor. Rullande terräng, övergivna hus och ibland en känsla av östeuropeisk landsbygd (getter i hagar och hönor och tuppar som går löst på gårdarna).

Kommentera

